Hundbiten

I helgen var vi på kurs, coaching inom rallylydnad hos Malin Sigrén i Östersund, jätte kul ! 😁 dock hände det en mindre rolig grej.

Vi alla skulle stå uppradade inför väntan på sin tur, framför oss några meter står ett annat ekipage, hon kopplar lös sin hund och ber den ställa sig framför och sedan ta in han på sin vänstra sida, då ser han Märta och går snabbt fram till henne och då vänder sig Märta om vilket gör att han hoppar på henne och får ett stadigt grepp om örat (som tur är). Den andra hunden ruskar och drar Märta henne längst golvet. 

Jag försöker hålla still den andra hunden så han inte ska göra mer skada på henne och den andra matten försöker bända upp munnen på honom, tillslut lyckas hon få in fingrarna i munnen och han släpper.

Jag och Märta går därifrån och hon visar "fjäskbeteende" mot mig och jag belönar men godis och mys. Sedan är de dags att kolla på skadorna, örats ena "innerflärp" gick sönder, men inge mer än sånt och bitmärken (utan att huden gick sönder) syns vid huden runt örat. Ett skubbsår på batassen fick hon också. 

Det som tog mest stryk var hennes högra bakben, hon är stel och öm, hoppas hon repar sig fort ❤️

Är så otroligt stolt över Märta som efter händelsen släppte allt på en gång och fokuserade på mig, sket i den andra hunden och var sitt vanliga igen direkt eftetåt, vilken superhund jag har 😊 (null)

(null)

Kommentera inlägget här :