Märta-Maj

Mitt liv tillsammans med Olde English bulldog, Rocketbulls Martha-Maj

Sollefteå

Publicerad 2017-07-23 09:16:06 i Hundliv

I helgen (fre-sön) har Märta följt med husse till Sollefteå och bott hos hans föräldrar. Fått lite bilder och de märks tydligt vad hennes favorit syssla är: Ligga ute och gnaga på bollen 😄

Hills: Derm defense, skin care

Publicerad 2017-07-20 22:15:04 i Sjukdomar & Åkommor

Märta fick tidigare testa en påse mat av veterinären för hennes hudproblem. Hon har varit med i en undersökning och både jag och johan tycker att hon kliar sig mindre... om det beror på maten, vädret eller nått annat vet vi inte men vi testar maten ett tag till.

Då vi kom till veterinären så hade de inte maten för försäljning så vi fick en till påse gratis, hur tur var inte det? Där sparade vi säkert 800 kronor :)

Regn

Publicerad 2017-07-20 22:08:19 i M-M's Choice

Under dagen regnade det så de fick bli en inne dag. Tog och underhöll mig själv genom att sy ett par trosor från en av de nya tygerna jag har fått hem, ett med döskalletyg :)

Vanliga Märta

Publicerad 2017-07-17 20:14:28 i Hundliv

Nu är Märta som vanligt igen :D behöver inte ut och pinka stup i kvarten fast hon har fortfarande mens :)

Höglöpet från helvetet

Publicerad 2017-07-16 11:41:36 i Hundliv

Nu är Märta uppe i sitt höglöp, vilket gör att hon pinkar var annat steg när vi är ute och även gör att hon känner sig nödig och vill ut och pinka hela tiden... även på nätterna. Det resulterar i att hon kissar ute i hallen om vi inte märker att hon går iväg och väntar på oss.

Efter en natt med rastning flera gånger i timmen varav en promenad på 2,5 km mellan 03:00-04:00, så tog vi en utflykt till en badplats och fikade lite, badade och Märta fick ett ben som hon bar hela vägen till bilen, även när hon skulle kissa :)

Ett stopp på affären för att köps blöjor för att undvika kissfläckar på golvet om behovet av att kissa på golvet skulle komma under natten igen. På kvällen tog vi en tur till södra berget med Moa som övningskörde och åt Max :)

Luleå

Publicerad 2017-07-12 02:05:02 i Hundliv

Besökte fina hundar i luleå under måndagen. När vi kom hem granskade Märta oss noga :)

Göteborg: hemresa

Publicerad 2017-07-05 22:52:07 i Hundliv

Idag lämnade vi Göteborg. Första raststoppet hittade jag jätte mycket smultron, var bara tvungen att plocka lite. Andra stoppet blev i Strängnäs för att besöka stridsvagnasmuseumet Arsinalen.

Därefter en kort rastning innan vi kom hem :) en trött Märta la sig i sängen på en gång

Göteborg: Dag två

Publicerad 2017-07-04 22:47:00 i Hundliv

Dagen bjöd på sol och värme så vi började dagen med att traska igenom Haga och såg en jätte söt butik som heter kawaii (som betyder gullig/söt på japanska)

Vi gick därefter och såg på djuren i slottskogen, det var verkligen trevligt :D

Sen var det dags för lunch! Det blev en "liten" bulle i Haga. Märta träffade en jätte trevlig tjej på hundaffären standard som såg direkt vilken ras hon var och bjöd på godis och märgben, smaskens

Dagen fortsatte med att vi åkte spårvagn till skärgådsbåtarna och besökte skärgårdsön Donsö. Där blev det häng på en uteservering i solen :)

När klockan börja närma sig 19-tiden tog vi båten till fastlandet och spårvagnen till centrum för att sedan äta käk ock gå tillbaka till hotellet :) en bra avslutning på en bra dag

Göteborg: Första dagen

Publicerad 2017-07-03 23:50:02 i Hundliv

Dagen började med att vi åkte och kikade på södra skärgården där vi förmodligen ska ta oss en båttur imorgon :). Därefter åkte vi till sportsson och träffade en kompis till johan och köpte en ny slang till cykeln.

När vi var klara på sportsson så åkte vi iväg till universeum och träffade havets och regnskogens djur :)

Efter universeum gick vi ut och käkade lunch. Märta fick lite is, supergott tyckte hon tills man kunde få strips... då dög inte is längre

Dagen avslutas med en tur på maritima museum om krigsfartyg och ubåt tillsammans med en kompis till johan. Middagen åt på restaurang sjöbaren. Nyfångad torsk på lokalt vatten :) smarrigt

Löp

Publicerad 2017-07-03 00:00:15 i Hundliv

Jaha, tur vi tog med oss trosor och kände på oss att de var dags. Första kvällen på hotellet och vita lakan, tur husse märkte nått :)

Göteborg: ankomsten

Publicerad 2017-07-02 23:48:55 i Hundliv

Idag åkte vi ner till Göteborg, strax över 70 mil ifrån Sundsvall. Märta tog de bra och med lite pauser mellan varven så var de inga problem. När vi kom till hotellet (båten) och packade in allt så tog vi en promenad för att leta efter lite mat :). Väl tillbaka gick vi och la oss, märta parkerade huvudet under sängen :)