Högerhandling

Karin har tendens att röra sig ur position på höger sida vid skiftbyten (sitt/ligg/stå) och jag har tränat som på vänster sida med att belöna upp position nära mig och bakdelskontroll till höger. Har hållt på rätt så länge (för länge) utan någon egentlig förbättring. För att bli bättre har jag kikat på filmer när jag ber henne göra skiftbyten och hon rör ALLTID på höger baktass utåt vid varje skifte… och det säger ju sig själv att det blir väldigt snett efter minst 3 skiften. 

Så då fick jag tänka tilö och fick en snilleblixt , om jag får henne att fatta att hon ska hålla den högra tassen still, så förblir hon i rätt position. Sagt och gjort så började vi med det och hon fattade faktiskt fort efter första träningstillfället och andra tillfället gick bättre 😁 hon höll sig på sin plats och skiftade lätt mellan två skiften men när den tredje kom så rörde hon på höger tass - känns som en bra början 👏🥳

Pass 1 


Pass 2 


Kommentera inlägget här :