En förmiddag hos veterinären

Igår så var jag med Märta hos veterinären då hon har börjat halta igen, första gången var i Maj och de klämde och kände och kom fram till att de var höger armbåge fram. Då i Maj fick vi smärtstillande- och inflamatoriskt medicin och vila i 2-3 veckor och hon blev bättre!
 
Sen under sommaren så var hon inte halt en enda gång, och under några dagar då jag var hundvakt åt min kompis hundar så började hon halta igen, hon fick vila under några dagar och de blev bättre, men efter de började hon halta lite till och från hela tiden. 
Jag beställde en tid hos ortopeden och vi fick springa lite i korridoren, jag förklarade läget och vi fick ta en röntgen.
Märta blev nedsövd fast ändå är vid medvetande, och vi gick in och tog bilderna.
 
Då ortopeden hade kikat på bilderna så berättade han att han hade sett tydligt att min hund har fått brosk i armbågen då detta är vanligt bland raser som växer fort, som gör att hon haltar.
Oftast är det ärfligt sa han. 
 
Så en operation bör göras snarast, helst inom en månad men då vi även håller på med demodex så tyckte han att jag skulle rådfråga våran hudläkare innan vi bokar tid för det. 
 
 
Men jag är övertygad om att så fort hon fyller ett år så slutar allt strul med jobbiga sjukdomar och dyligt...
Taggar: brosk, halt, hälta, operation, ortoped, veterinär;

Kommentera inlägget här :