Kursavslut och tävling

Igår hade vi kursavslut på burkslydnadskursen som avslutades med en bedömning av domaren.

Platsliggning - 10p
Hon låg sina minuter - kändes så skönt! 

Linförighet - 8p 
Hon gick bra när vi hade tävlingsledaren i ryggen men blev väldigt intresserad av henne när vi gick emot hon (Karin känner tävlingsledaren sedan innan). Tävlingsledaren har också en väldigt ljus och glad röst - så vi får störningsträna mer och fösöka få Karin att tänka "näe det där går jag inte på" 

Framförgåendet - 0p
 Vi har inte ett färdigt moment så sket i det (haha)

Läggande - 8p 
Har i princip börjat med det, och hon la sig men jag stannade till lite i farten när jag sa ligg - får träna mer på att bara gå i samma takt. 

Inkallning - 10p 
Det gick super - lite sned ingång bara. 

Hopp - 9,5p
I min värld var det en 10a på hoppet - men glömde fråga varför det blev en halv poängs avdrag 🤔. 

Om domaren dömde rättvist så blev lydnadssumman 127.5 poäng vilket "gott och väl" hade räckt till en uppflytt OM spåret och framåtsändandet hade gått okej - hade jag nollat framåtsändandet och fått 9p på spåret hade vi blivit uppflyttade :) 

oavsett så känns det skönt att veta att vi är på rätt väg 😁  

Fick också veta att en rallytävling arrangeras i hudik i juli (drygt 1 timme från mig) - kanske jag tar och anmäler oss 🙈



Kommentarer :

#1: Anonym

Ja, anmäl! Det fixar ni lätt! Hälsningar Marie

skriven

Kommentera inlägget här :