Utvärdering

Snart är Karin 1 år, herregud vad fort tiden har gått!! 🙈🙈 Kan knappt tro att min pluttvalp är unghund. 

Måste lägga upp en liten plan på det vi ska träna på, har ett hum men det blir alltid tydligare om jag skriver ned det.

Bruksprov - Appellklass
LINFÖRIGHET: Detta är påbörjad, hon går bredvid min sida men har inte blicken på mig hela tiden vilket jag vill ha. Bakdelskontrollen kan hon, vilket gör att svängar blir bättre. Hon sätter sig när när jag stannar.

FRAMFÖRGÅENDE: Påbörjad, vi har börjat träna in detta med en extern belöning så "framför" har hon börjat förstått. Måste träna mer på alla delar. 

PLATSLÄGGANDE: Har påbörjat "sitt" under gång, hon kan sätta sig om jag stannar upp och fortsätter röra på benen. 

INKALLANDE: Påbörjad, "Hit" förstår hon men kan bara lämnas sittande i drygt 2-3 meter.

HOPP ÖVER HINDER: Ej påbörjad

PLATSLIGGANDE: Påbörjad, är uppe i drygt 15 sekunder. Inget avstånd är adderad. 

Det skulle vara kul att testa starta startklass i lydnad någongång, momenten är inte så olika så det är inte helt omöjligt att klara av 😁

Tävlingslydnad - Startklass

FÖLJSAMHET:  Påbörjad - samma som ovan. 

INKALLNING: Påbörjad - samma som ovan. 

SITT UNDER MARSCH: samma som ovan.  

APPORTERING: Påbörjad, hon kan kommandot "Apport" och har nu också fina ingångar med fokus när hon kommer in till mig. Har även här bara kört 2-3 meter med avstånd mellan hon och mig med apportbock emellan.

FJÄRRDIRRIGERING: Ej påbörjad.

HOPP ÖVER HINDER: Samma som ovan.

HELHETSINTRYCK: Påbörjad, detta är något som vi lägger fokus på hela tiden som är; glädje, samarbetsvilja, trevligt uppträdande och att hon vill vara med mig.

Sammanställer inte rallyn för den har i princip samma grundfärdigheter som bruks och lydnad :) 

Ska jag sammanfatta så är det i stort vad vi måste träna på så är det;

1) Fotgående
2) Behålla positioner 
3) Avstånd
4) Kommando under rörelse

*gammal bild från somras*
(null)


Kommentera inlägget här :