Spår och uppletande

Idag körde vi spår, testade att lägga godis i spåret vilket var sista gången jag gjorde det 😂 för då hon hittade godis så skulle hon bara leta det och spårer blev inte lika viktig. Hon kom dock till slutet av spåret :) Jag är jätte nöjd över henne. Vi testade också en pinnstig, när hon fattade vad hon skulle göra så var det inga problem :). 

Juste, vi testade pinnatig innan spåret, så i spåret hade jag tappat en tuss toapapper som vi använde för att snittsla och den letade hon fram och gav till mig ❤️❤️

Uppletandet gick väldigt bra, hittade sakerna och sprang in med dom till mig 😁

(null)

Kommentarer :

#1: Marie von Heijne

Det där med godis i spår är lurigt. För en del hundar triggar det ett sökbeteende istället. Jag tänker att om man är en stark sökhund, tar man till det för att försöka lösa problemet snabbt. Men det är ju inte riktigt meningen. 🙂

Som alltid kul att följa era äventyr, så duktiga ni är!

skriven

Kommentera inlägget här :