NW-träning

Idag tränade vi nw på norra berget :)

Kommentarer :

#1: Alexandra

Så fin Märta-Maj är i pälsen nu! Visst hade hon ganska stora problem med hud/päls förut? Vad är det för behandling som hjälper, eller försvann det när hon blev äldre bara?

Jag funderade också på var Hulda-Lee är då jag inte sett henne på bilder på ett tag. Bor hon fortfarande hos er? :)

Svar: Hej!
Tack, visst har Märta blivit fin i pälsen :) Hon kunde sluta med kortison augusti -15 (så 1,5 år sedan) eftersom schampot Clobex hjälper henne bli av med den värsta klådan. Hon har också utvärtes spray mot klåda och utslag.

Hulda-Lee fick tyvärr somna in i mitten på Mars. Jag har inte orkat skrivit om det i bloggen men det värmer att du frågar om henne. Tack ❤️
Jennie

skriven
#2: Alexandra

Vad skönt att ni fått ordning på hudproblemen, det kan verkligen vara ett helvete. Jag hade själv en OEB förut med bl.a. klåda och svamp. Hon ser jättefin ut och det är roligt att följa er i allt ni tar er för!

Men så fruktansvärt med Hulda-Lee! Jag beklagar verkligen. Massor med kramar till er allihop <3

Svar: Tyvärr är det inte alls ovanligt med allergier och andra hudproblem inom raser, jag blir faktiskt mer förvånad om jag hör någon som har en frisk OEB än en som har en sjuk 😞.
Jennie

skriven

Kommentera inlägget här :