Bakdelskontroll del2

Vi började med grunderna i bakdelskontroll i somras, sedan har pallen mest fått stått. Vi har väl tagit fram den ibland men det har inte blivit någon superträning, tills i förrgår, då tog jag tag i saken. 

Målet är att vi ska träna lite bakdelskontroll hela veckan :D. Det känns bra att hon börja förstå vad jag vill att hon ska göra, hon bjuder på sitten själv på vänster sida vilket är bra inom lydnad då det är utgångsposition :) blir lite bökigare i rally men då får man vara snabb och säga något annat så hon inte hinner sätta sig, haha. 
 
Igår började hon förstå att hon ska svänga in vid min sida när hon står på pallen och idag började hon förstå att det går att göra det utan pallan med.
 
Märta är också superduktig, hon har börjat lära sig nu att vänta på sin tur (ibland kan hon inte hålla sig och sno platsen vid mig och göra rätt) men hon är en smart hund, så hon har börjat insett nu att hon bara kan vara i närheten av mig så får hon godis ändå, utan att behöva göra något ;) 
 
 *det här inlägget skulle komma i tisdags, men det tog sån tid att sätta sig ner och få till videon som jag absolut behövde haha*

Nästa steg är att testa det ute :) 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Jäklar, vad duktiga ni är! 💪👏

/Marie

Svar: Tack 🥳
Märta-Maj och Karins matte, Jennie

skriven

Kommentera inlägget här :