Fokus

Vi tränar på fokus vid sidan, på filmen klarar vi cirka 10 sekunder, vilket är en bragd i sig att hon klarar av att sitta still så himla länge och orkar hålla fokus på mig samtidigt som att jag är tyst och försöker hålla en bra hållning :D Typ världens tråkigaste film att bara glo på inaktivitet, men det hjälper mig att fundera lite. 
 
Jag borde bli hårdare med hur hon sitter vid min sida nu när jag tycker att hon fattar vad de är jag vill att hon ska göra. Jag stod rakt fram, dock har jag händerna bakom ryggen och ansiktet på första  klippet är rakt fram men jag tittar nedåt, andra ser man inte mitt ansikte och tredje tittar jag på Karin. Jag borde ha ansiktet rakt fram och händerna hängandes vid sidan, påminnelse att inte glömma det.  
 
Idag gjorde hon 15 sekunder, kanske vi kan få till 20 sekunder fokus imorgon :) Bra träning som kräver mycket av hunden och inte lika mycket av mig, annat än att jag tänker på hur jag står och tittar, vilket kan vara nog så svårt tydligen.
 
 

Kommentera inlägget här :