Snabba sitt

Vi har börjat lite smått med att få in snabba sättanden, jag vill att sitt ska komma snabbt och "på en gång". När jag tränar in det så börjar jag alltid med kontaktövningar, klickar när hunden är påväg att sätta sig och sedan klickar jag när hunden sitter ned. Varierar belöningar melln godis och leksak men priorterar leksak då det oftast får hunden att röra på sig och därmed brukar sätta sig snabbare. 
 
Innan träningspasset var hon svinjobbig, bet på oss, bet Märta, härjade runt och hade inge ro i kroppen, efter träningspasset som varade drygt 20 min inkls 3 pauser så somnade hon trött på golvet ❤️
 
(null)
 
 

Kommentarer :

#1: Marie von Heijne

Svinjobbig!? Förstår inte alls vad du menar. 😂😂 Men svinduktiga är ni, både du och Karin.

Svar: Haha 😂😂 Kände när hon höll på som värst att de ska bli skönt att jobba till veckan då det är husses hemma-vecka 😅
Märta-Majs matte, Jennie

skriven

Kommentera inlägget här :