Opererad och hemma

Veterinären ringde vid 9-tiden och berättade att operationen har gått som planerad och att de alltid passar på att kika lite om dom ser några knölar eller andra förändringar inne kroppen vilket dom inte gjorde så det kändes jätte skönt :) Veterinären sa också att hon var snabbt upp på benen och mådde bra så jag skulle förmodligen få hem hon under eftermiddagen men att en djurvådare skulle ringa till mig först. 

15:30 ringde jag kliniken för att jag kunde inte vänta längre, då skulle se återkomma och 16:30 ringde jag igen och då berättade hon att veterinärerna skulle ronda klart så hör de av sig. 

17:40 ringde djursjukhuset och jag var där inom loppet på 5 minuter. Efter konsulation med veterinären och instruktioner om hemvård och medicin berättade veterinären att Märta är en väldigt bestämd dam. Direkt efter opertionen och när hon vaknade till ville hon fort ut till parkeringen och när hon väl kom dit vill hon inte gå någon annan stans, hon ville hem helt enkelt.  När Märta äntligen kom gåendes i långsamt tempo bakom djurvårdaren i korridoren, så säger hon "men Märta, matte sitter ju där borta" då blev de fart på hon och när hon fick se mig blev de ännu mer fart. 

Nu kanske man skulle kunna tro att vi hade ett rosaskimmrande kärleksmöte men icke, Märta hälsade visserligen glatt men hade minst lika bråttom till dörren och bilen för att inte bli kvarglömd igen. 

Väl hemma la Märta sig i sängen. Hon ville inte äta sin mat så jag hämtade en burk blötmat som jag handmatade Märta med (i sängen) för annars ville hon inte ha någonting. Hon åt upp nästan hela burken, vilket gjorde gott då hon hadr vägrat att äta nått hos veterinären. Märta fick kvällsmedicin vid 21:00 (typ morfin) och sedan har hon sovit gott hela natten. 

På morgonen när husse kom hem efter nattjobb hoppade Märta ner från sängen och ville hälsa på honom (men grinden i sovrumsdörren var i vägen eftersom vi är hundvakt åt Kira också). När Märta äntligen fick hälsa på sin husse ville hon in under täcket och fortsätta sova.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här :