Sök

Igår så vindade vi för att jag ville se hur hon använder näsan, och först fattade hon inte riktigt vad hon skulle göra men då jag sa "leta"  då jag inte vill använda ordet "sök" under vindning, så förstod hon precis vad de var jag ville att hon skulle göra.
 
Hon markerade på flera olika ställen, då det sedan visade sig att de fanns barn i skogen som kom då vi precis var klar med övningen. -kanske hon kände av dessa ?-
Men Märta är inte dum hon inte, då hon skulle leta redan på en figg så gick hon upp på en sten, nosade och sedan sprang hon rätt på figgen :).
 
Så nu vet jag iallafall att hon använder sin näsa, fast hon inte gör som alla andra hundar i vår sökgrupp då de springer konstant hela tiden och vindar medan Märta, stannar upp och vindar sedan fortsätter hon och springer. 
 
Min klädstil då vi skulle ut i skogen efter det hade regnat hela dagen, som tur var så var de uppehåll medans vi var ute :)
 
Hundbyxor, regnbyxor, tjocksockar, gummistövlar, tjocktröja, vindjacka, väst och mössa :)
 
Då kläderna (hundbyxa och väst) åker på vet hon precis vad de är vi ska göra

Kommentera inlägget här :