Foderallergi och klåda

Min hund är foderallergiker.
Det visar sig i att hon kliar sig så fruktansvärt på kroppen och får typ eksem som hon i sin tur kliar sönder och får sårskårpor, som läker och så kliar det ännu mer.
 
Vi har bytt till allergifoder, och får testa oss fram till vad de är hon inte tål. Då Märta åt spannmålsfritt foder sedan innan så vet jag iallafall att det inte är spannmål hon är allergisk mot. 
Så då var något ur hennes förra foder som gjorde att hon blev allergisk, med all säkerhet så var det kyckling.
 
I dagsläget vet jag av köttbullar (nötdjur) och kyckling (fågel).
 
Fick tips utav min veterinär då Märta kliar sig så förbarmat att ta på hon en t-shirt eller hundkläder så hon inte kommer åt att klia sig så det klöser sönder huden.
 
Så jag var och köpte mig en vanlig t-shirt på HM på barnstorlekarna som passar perfekt, fast den är lite stor :)
Jag klippte bort lapparna och satte trycket bak. Detta blev resultatet
 
Taggar: allergisk hund, foderallergi, klåda, spannmålsfritt;

Kommentarer :

#1: Maja

Hej! jag måste bara säga det, hon är heeelt bedårande!!!
aldrig tyckt om bullhundar men jag dör varje gång jag ser henne hehe

kramar Ve_mo_na

Svar: tack snälla :) det värmer!
Jennie

skriven

Kommentera inlägget här :